کد خبر: ۱۳۷۶۳
۱۳۱۸ بازدید
۰ دیدگاه (۰ تایید شده)

مراسم یادبود بهرام سارنگ برگزار شد

۱۳۹۲/۵/۲۲
۱۱:۵۶

 

 

مراسم یادبود بهرام سارنگ برگزار شد


خبرگزاری فارس: مراسم یادبود بهرام سارنگ برگزار شد

فارس : آئین بزرگداشت بهرام سارنگ ابتدا با نوای آسمانی قرآن و  پس از آن با یک کلیپ تصویری از زنده یاد بهرام سارنگ آغاز شد. در این کلیپ که یکی از اجراهای استاد بهرام سارنگ در دستگاه چهارگاه بود؛ استاد فقید، فرامرز پایور، ظریف، و محمد اسماعیلی او را همراهی می کردند. در این قطعه شعر «گل عالم بسرشتند و به پیمانه زدند» توسط بهرام سارنگ خوانده شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از اهالی موسیقی و ادبیات از جمله  کامبیز روشن روان، سهیل محمودی، فاضل جمشیدی ، سید حسام الدین سراج، سید عباس سجادی، حسین پرنیا، حضور داشتند؛ ابتدا سهیل محمودی در جایگاه قرار گرفت.

وی درباره بهرام سارنگ گفت: بهرام سارنگ از هنرمندان دوست داشتنی زمانه ما بود  و وقتی خبر درگذشت بهرام سارنگ را شنیدیم؛ بسیار برایمان گران بود.  ما از خبر درگذشت او فرو ریختیم. صدای بهرام سارنگ استثنایی بود. بهرام سارنگ بدون حاشیه به هنرش می پرداخت و فارغ از مسائل بی ارزش به هنرش می پرداخت. حیف بود که در این برهه زمانی او را از دست دهیم.

محمودی در ادامه عنوان کرد: ایران به وجود و حضور او نیاز داشت. بهرام سارنگ در غربت از دنیا رفت و به واقع بازگرداندن پیکرش به ایران کار دشواری بود. از خانواده او سپاسگزاریم که با وجود دشواری بسیار پیکر او را پس از یک تلاش یک ماهه به کشور باز گرداندند و پیکرش در آغوش ایران به آرامش برسد.

وی به این نکته اشاره کرد که شغل بهرام سارنگ هنر نبود و به همین سبب او در پرداختن به هنرش بسیار حساس بود. اما مایه تاسف است که به سبب مشکلاتی از حضور او در کشور و اجراهای او در ایران محروم بودیم.  او با استواری و پایبندی با جامعه ارتباط برقرار کرد و همه توجهش به هنرش به شکل واقعی معطوف بود.

پس از سخنان سهیل محمودی گروه اهوازی به سرپرستی ابراهیم ابراهیمی به روی صحنه آمدند و قطعه « نشاط انگیز » را اجرا کردند. در این اجرا مهدی دزفولی نوازنده دف، سروش ورمزیار نوازنده کمانچه،  سیف نوازنده تنبک، علی آل هفت تن نوازنده تار و پژمان پیوری نوازنده سنتور تاج را همراهی کردند.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

اخبار روز